Zawsze jest jakaś strona strony, o której wypadało by wiedzieć nie mówiąc o braniu jej pod uwagę...
Jest wiele tekstów na ten temat już w internecie. I polecam czytanie bo sama znajomość systemu i jego administracji nie gwarantuje sukcesu.
Ja sobie to dzielÄ™ na:
*to co użytkownik czuje wchodząc na stronę i korzystając z niej, czyli układy, nawigacja oczywiście idealna idioto odporna strona nie istnieje, ale jeśli nie brałeś wcześniej tego pod uwagę to zdecydowanie powinieneś bo nie wszyscy sa informatykami i czasem banały sprawiają trudność użytkownikom, a w efekcie i Tobie bo odpisywanie każdemu na email, czy PW jak zmienić hasło nie należy do przyjemności...zwłaszcza przy kilku takich e mailach dziennie...
*Branding - to jest taki temat w marketingu/reklamie co skupia się na kreowaniu marki. Wszystko sprowadza się do pytania, jak długo Twój użytkownik pamięta Twoją stronę...
Więc, uczucia użytkownika z użytkowania to jest naprawdę ważna sprawa. Już dawno słyszałem, ze strona nie powinna być głębsza niż 3 kliknięcia, czyli użytkownik klikając 3 razy powinien uzyskać informacje której szuka!!! Tych zasad jest wiele i nie będę się rozpisywał za bardzo bo powielanie informacji w internecie (redundancja) nie sprzyja rozwojowi Internetu czytaj Google twoim przyjacielem jest!!!
Druga sprawa to to co strasznie mnie denerwowało za czasów Post Nuke, czyli ograniczone możliwości zmiany wyglądu. Od kiedy Zikula jest cała otemplatkowana (jakoś lubię ten zwrot bardziej niż "została oddzielona warstwa widoku") problem techniczny jakby znika natomiast nie widać za bardzo, żeby ktoś to zauważył. Ten temat wchodzi także na branding, ale o tym za chwilę. Więc, jeśli dostajesz e maile z problemami od użytkowników, że czegoś nie potrafią zmienić, zrobić etc. to sam jesteś sobie winien. Czy to tak trudno dodać informacje co i jak z robić i gdzie kliknąć w miejscu gdzie użytkownik będzie jej szukał. Dobrym pomysłem jest dodanie forum, w którym użytkownicy mogą napisać z czym mają problemy co im nie odpowiada przecież ta informacja jest na wagę złota dla Ciebie, a i użytkownik czuje się ważny może się wypowiedzieć coś od siebie dodać...- dwie pieczenie na jednym ogniu.
Przykład: strona Twojego konta jest idealnym miejscem na takie info przecież to nie jest trudne dodać kilka zdań o tym gdzie zmienić hasło(uczepiłem się tego hasła bo miałem z tym problem) itp. wyboldować słowa kluczowe w tekście i już ruch się zmniejsza w skrzynce...
Wyobraź sobie, jak mały if w templatce może usprawnić użytkowanie strony. np: ja w templatce profilu mam mały if sprawdzający, czy użytkownik, który ogląda profil jest jego właścicielem. Jeśli jest wyświetla tekst co i jak gdzie kliknąć, aby coś zmienić - pomaga tym zbłąkanym owcom odnaleźć się na stronie, przyjemne korzystanie ze strony to jest podstawa jej sukcesu!!! Takich miejsc jest mnóstwo formularze, galerie, itp
Mały wpis pod każdym takim tekstem "Tą informacje widzisz tylko Ty" użytkownik nie jest sfrustrowany, że jego piękny profil zaśmieca jakiś tekst administracyjny, czuje się wyróżniony to są detale nie dostrzegamy ich na 1 rzut oka, ale na pewno je odczuwamy - zwłaszcza kobiety!!!
Branding - Czy Twój użytkownik będzie umiał trafić na Twoją stronę po jakimś czasie? Co zapamięta? Czy w ogóle będzie wiedział gdzie był? Możesz mieć niesamowicie przyjemną stronę w użytkowaniu, ale to i tak nic nie da bo biedak zapomniał jak się nazywa bo był na 30 stronach o podobnej tematyce i wszystkie miały to samo Theme! Zapomniał adres bo go mu nie wbiłeś do głowy... jak się wbija adres do głowy? Moja strona nie jest pod tym kątem idealna, ale staram się zwracać do użytkownika jako MojeCoventry.pl...
Chcesz sprzedać reklamę? Upewnij się, że potencjalny klient pamięta gdzie sprawdzał ceny!
Promujesz adres strony i Å‚Ä…czysz ceny reklamy z tym adresem - dwie pieczenie na jednym ogniu.
Może jesteście zainteresowani Reklama na MojeCoventry.pl ? :P
Masz dwu członową/wyrazową nazwę? Co jest łatwiej zapamiętać mojecoventry.pl, czy MojeCoventry.pl jakbyś nie wpisał w pasek adresu i tak zadziała...
Moje theme/grafika nie jest szczytem graficznego kunsztu i w sumie to do tego szczytu nigdy nie dojdzie, ale użytkownik zdecydowanie pamięta gdzie był łatwiej jest wtedy tworzyć ulotki plakaty bannery itp bo główny motyw już masz.
W temacie Theme mam jeszcze jedno do powiedzenia jeśli chcesz postawić poważną stronę zapomnij o "darmowych theme" może i wyglądają ładnie, ale jedyne do czego się przydają to jako baza startowa/szkielet to Twojego własnego theme. Jak chcesz promować swoją stronę, tak żeby użytkownik, ją zapamiętał skoro wygląda ona jak tysiące innych?
Ten tekst nie oddaje całego tematu - i żaden nie oddaje, jest pełno książek o tym, jeszcze więcej stron, a sprawa nie stoi w miejscu.
Liczy się wiedza co już jest dlaczego jest takie jakie jest i Twoja kreatywność!
Zapamiętaj też! Google Twoim przyjacielem jest!
Może już czas za Ludwikiem Dornem uznać, że odrobina lansu nie zaszkodzi
Możesz komentować ten wpis także bezpośrednio na